söndag 31 juli 2011

Death Is Just a Feeling

Sista dagen på 4 veckor semester, och det känns förjävla gött.
Jag faktiskt längtar till att dra iväg till jobbet imorgon möra.

Varför?
Tänk er själva att ha semester och ingen av de du brukar umgås med har det, så jag har i princip spenderat dagarna med att träna, äta, cykla, äta, springa.
Har även hunnit med 24h i Göteborg där resan nästan tog längre tid än själva vistelsen (hejja tåg), några dagar ute i sommarstugan längst ut på Hammaröa (en röd stuga med vita knutar mitt ute i skogen med klippor och Vänern alldeles nedanför tomten) samt truebloodmaraton med en vän på kvällarna.
Då jag äntligen fick tummen ur och kom på att jag faktiskt kunde resa nånstans själv, då var resorna såpass höga i pris att det inte riktigt var värt det...
Men en weekend i höst får det nog bli!

Annars? Nått min målvikt gällande tränandet, -7kg på 7 månader, vilket känns kanon! Det här med dieter hit och dit är inget för mig, jag gillar mat och jag gillar sötsaker, ångesten och de onda tankarna som dyker upp de gånger jag försökt är det inte värt. Genom att träna (kanske lite för mycket) har ändå gjort att jag inte behöver
hetsäta bara för att, och jag är mer sugen på riktig mat än att käka två påsar chips till middag. Och känslan efter ett träningspass, den känslan är förjävla underbar!

Nu ska jag ut i solen en sväng, sedan ta en cykeltur och inhandla lite föda samt ett par shorts. Hemmagjord potatissallad med biff och sallad står på lunchmenyn idag.
















Utsikt från sommarstugans altan... skog å vatten, bra grejjer det :)

Inga kommentarer: