lördag 29 december 2012

Everybody Loves You When You're Dead

Senaste gympasset;

Uppvärmning 10 min Crosstrainer

-15*Fullsving Kettlebell
-10*Fullsving/20*enhandssving/15*fullsving Kettlebell 16kg (ingen vila, bara kör)
-15*Fullsving Kettlebell 20kg *2

-8*sving till rack-axelpress *2*vardera hand Kettlebell 12kg
-8*snatch *2*vardera hand Kettlebell 12kg

-Djupa benböj med pinne på skuldrorna 2*15 (ass-to-the-grass)
-Djupa benböj med pinne axlar uppsträckta 2*15 (ass-to-the-grass)

-Djupa armhävningar. Händerna på varsin kettlebell, benen på en pilatesboll. Maxa 3 set! (5/3/4)

-Stå på pilatesboll, håll balansen,  8 djupa benböj *3

Skivstångsdags!
3*8 rep; växla mellan;
-Djupa benböj med stång på skuldrorna 20kg
-Axelpress skivstång 20kg
Höj vikterna till 25 och kör samma igen.

-Marklyft 25kg 2*8
-Marklyft 40kg 2*8

Avslutade med sidomaglyft på rygglyftsbänk med 5kg motståndsvikt. 2*15 på var sida.
---

Riktig genomkörare, helvetiskt med träningsvärk i benen idag...
Tog drygt 1h/1,5h.
Och att jag denna gång klara att göra djupa benböj på pilatesbollen är fanimig första gången!
Brukar  klara att stå å komma upp på bollen utan att hålla i mig eller ramla, men sen när det är dags för själva benböjet brukar jag åka av... men skam den som ger sig!

1 kommentar:

Liie sa...

sv: Vad roligt att du är med i goodiebagtävlingen och tack så hemskt mycket för att du svarat på enkäten! Det hjälper mig verkligen att anordna bättre och roligare tävlingar på bloggen framöver. Önskar dig ett gott nytt år!